تاثیر منفی وجود Popup در نسخه های موبایل وب سایت ها

تاثیر منفی وجود Popup در نسخه های موبایل وب سایت ها

مطلبی که امروز درباره آن صحبت می کنیم، شاید کمی تاریخ گذشته باشد، ولی خالی از لطف نیست. تقریبا دوماه می شود که گوگل در رتبه بندی سایت ها، به آن دسته از سایت هایی را  که در نسخه موبایل شان Popup دارند (هر نوع popup چه به شکل جاوا اسکریپت د قالب modal چه پنجره جدید)، امتیاز منفی در رتبه بندی می دهد، و نتیجه آن کاهش رتبه SEO آن سایت ها خواهد بود.

در حقیقت هدف گوگل از این کار، البته به ادعای خودشان، ارائه ی تجربه ی بهتر کاربری به آن دسته از کسانی است که با گوشی خود Search می کنند و از نتایج جست و جوی گوگل به یک صفحه ی می روند.

  • حالا چه مدل popup هایی شامل امتیاز منفی گوگل می شوند؟
  • نمایش Popup هایی که کل محتوای اصلی یک صفحه را می پوشانند
  • نمایش Popup هایی که کاربر حتما باید دکمه ی خروج آنها را کلیک کند یا مجبور باشد آن را به نحوی ببندد، تا به محتوای اصلی برسد

اما چه Popup هایی از این امتیاز منفی استثنا می شوند:

  • آن دسته از  Popup هایی که اجازه دسترسی به Cookie یا موارد مشابه را از کاربر می خواهند.
  • Popup های لاگین که معمولا در صفحاتی استفاده می شوند که توسط گوگل index نمی شوند. مثل صفحه ی پروفایل کاربران، پیام های شخصی  و …

باید توجه داشت که امتیاز به منفی به صفحات ورودی از نتایج جست و جوی گوگل اعمال می شود، یعنی اگر کاربر عبارتی را جست و جو کرد، وارد سایت شما شد، و popup مشاهده نکرد، اما از همان صفحه، لینک دیگری را کلیک کرد و در صفحه ی دوم popup نمایش داده شد، امتیاز منفی شامل آن سایت نمی شود. ولی از طرفی هر صفحه ای قابلیت این را دارد که از  طریق جست و جوی گوگل باز شود، بنابراین اگر شما بتوانید مسیر حرکت  کاربر را تشخیص دهید، می توانید تصمیم هوشمندانه تری بگیرید.

منبع :

SEO: Google Rolls Out Mobile Popup Penalty

Share

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید
و فیلم ها و مطالب آموزشی را زودتر از بقیه دریافت کنید

تکمیل عضویت
اطلاعات شما پیش ما محفوظ می ماند
عضو خبرنامه شوید و آخرین فیلم ها و پیشنهاد ها را زودتر از بقیه دریافت کنید.
تکمیل عضویت