برقراری ارتباط با مداوم با مشتریان با ایمیل های خودکار

برقراری ارتباط با مداوم با مشتریان با ایمیل های خودکار

برقراری ارتباط با مداوم با مشتریان یا مشتریان بالقوه، یکی از نکات کلیدی در فروش بیشتر است، و این در فروش آنلاین هم صدق می کند.
یکی از روش های برقراری ارتباط مداوم، ارسال ایمیل های خودکار است. در زیر انواع دسته بندی های این ایمیل ها را با شرحی مختصر می بینیم :

۱- ایمیل های خوش آمدگویی

اگر فردی در سایت شما ثبت نام می کند یا برای اولین بار خریدی انجام می دهد به او ایمیل بزنید و ورودش را خوش آمد بگویید.

۲- خرید های معوق را یاد آوری کنید

خیلی از اوقات مشتری سبد خریدش را پر می کند، ولی به دلایل مختلفی فراموش می کند که خرید را به مرحله ی نهایی رسانده و پرداخت کند. به صورت خودکار هر از گاهی به این مشتری ها ایمیل بزنید و خرید شان را به شکل مناسبی یاد آوری کنید.

۳- بعد از خرید مشتری را دنبال کنید

می توانید بعد از خرید مشتری نظرش را در مورد کیفیت خدمات یا کالایی که تحویل گرفته بپرسید، از او بخواهید نظرش را در سایت شما ثبت کند این کار باعث جذب اعتماد بقیه ی مشتری ها یا مشتری های بالقوه می شود

۴- مشتری را با سیستم خودتان درگیر کنید

خیلی ها هستند که در سایت شما یا خبرنامه ی شما ثبت نام می کنند، ولی هیچ وقت خریدی نکرده اند. می توانید هر از گاهی به آنها پیشنهاد های ویژه یا رایگان خودتان را ایمیل کنید تا آنها هم به مشتریان شما تبدیل شوند

۵- پیشنهاد های ویژه به سبد های خرید

بر اساس این که یک مشتری در آخرین سبد خرید خود چقدر به سایت شما پرداخت کرده، می توانید محصولاتی را با تخفیف به آنها پیشنهاد کنید. یک جورایی باشگاه مشتریان. یعنی مثلا اگر فردی ۱۰۰ هزارتومان از شما خرید کرد، برای یک محصول تان درصدی تخفیف به او بدهید.

۶- محتوای آموزشی بفرستید

مرتبط با نوع محصول یا خدمتی که ارائه می کنید، محتوای آموزشی به مشتریان خود بفرستید. مثلا اگر در حوزه فست فود فعالیت می کنید، می توانید جدول ارزش های غذایی را برای آنها ایمیل کنید. البته صرف جدول نه، بلکه با چاشنی محتوا و متن و عکس مناسب

۷- اطلاعات مرتبط را به مخاطبان بفرستید

فرستادن لیست آخرین محصولات و تخفیف ها خوب است، ولی این که بخواهید به قول خودمانی فله ای ایمیل ارسال کنید، بدون این که مشتریان خود را دسته بندی کرده باشید، ایمیل شما آزار دهند ه می شود و به زودی از فهرست ایمیل های آن فرد خارج خواهید شد. مثلا اگر این فرد آقا است، شاید فرستادن محصولاتی که صرفا خریدارشان خانم ها هستند، گزینه ی مناسبی نباشد. البته این مثال است، ممکن است این فرد برای مناسبتی برا همسر یا دوست خود بخواهد خریدی بکند و پیشنهاد شما اتفاقا به درد او هم بخورد.

برگرفته از :

 

https://blog.kissmetrics.com/automated-e-commerce-emails/

Share

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید
و فیلم ها و مطالب آموزشی را زودتر از بقیه دریافت کنید

تکمیل عضویت
اطلاعات شما پیش ما محفوظ می ماند
عضو خبرنامه شوید و آخرین فیلم ها و پیشنهاد ها را زودتر از بقیه دریافت کنید.
تکمیل عضویت