چطور صفحه ی معرفی محصول را برای SEO بهینه کنیم

صفحه ی جزییات یک محصول در فروشگاه آنلاین، یکی از صفحات کلیدی است که اگر به آن دقت نشود، شاید بسیاری از زحمات در طراحی فروشگاه آنلاین را به باد دهد.

در حقیقت در این صفحه است که مشتری تصمیم می گیرد یک کالا را از شما خریداری کند.

فرض کنید شما می خواهید برای رستوران خود سایت طراحی کنید و غذای خودتان را در آن معرفی کنید. هزینه ی خیلی زیادی را متحمل می شوید و با بهینه کردن SEO آن باعث می شوید مشتریان محلی به رستوران شما بیایند، ولی وقتی با غذای شما مواجه می شوند، یک غذای معمولی را برایشان سرو می کنید. مشابه آن در صفحه ی معرفی محصول این طور است که شما زمان زیادی را روی افزایش ترافیک سایت بگذارید اما یادتان برود که صفحه ی جزییات محصول تان را با کیفیت طراحی کنید.

در اینجا نکاتی که مربوط به صفحه ی معرفی محصول است را باهم بررسی می کنیم.

توضیحات محصول

اولین نکته این است که در انتخاب کلید واژه های معرفی محصول خودتان باید دقت کنید. به عبارتی کلید واژه هایی را انتخاب کنید که مشتریان محتمل شما از آنها در Search خودشان استفاده می کنند. مثلا “رستوران ماهی دریایی در منطقه ی مرکز شهر”.

بعد این که اگر محصولی را معرفی می کنید، مثلا یک لپ تاپ، صرفا توضیحات شرکت سازنده را Copy و Paste نکنید. سعی کنید به آن رنگ و لعاب بدهید و توضیحات بیشتری اضافه کنید.

ساختار درست

یکی از راه هایی که باعث می شود موتورهای جست و جو اطلاعات محصول را به راحتی پیدا کنند، داشتن ساختار مناسب از محتوای مربوط به توضیحات محصول است. برای مثال می توانید از ساختار ارائه شده توسط Schema.org استفاده کنید یا از فرمت جدید ارائه شده به نام  JSON-LD.

سرعت بالای لود

تحقیقات نشان می دهد که ۴۰ تا ۶۰ درصد از مشتریان سایت شما را ترک و به دنبال سایت رقیب می روند، اگر سرعت لود صفحه ی جزییات یا شرح محصول شما به کندی لود شود. حتی آنهایی که صبر بیشتری دارند و منتظر می مانند تا صفحه باز شود، احتمال زیاد به خاطر این کندی به کسب و کار شما اعتماد نخواهند کرد.

عنوان یکتا برای صفحه ی محصول

عنوانی که برای صفحه ی معرفی محصول انتخاب می کنید، بایستی یکتا باشد، و از طرفی مشتری و موتورهای جست و جو بتوانند آنرا درک کنند.

مثلا می توانید کلید واژه های محصول را با نام برند خود همراه کنید به این شکل:

کلیدواژه اول – کلید واژه دوم | عنوان برند

از metadata استفاده کنید

نوشتن توضیحات مناسب در قالب metadata یک صفحه ی معرفی محصول، باعث می شود تا هنگام پدیدار شدن این صفحه در موتورهای جست و جو، اطلاعات درست و کار آمدی به مخاطب بدهد، و احتمال کلیک کردن مخاطب را روی آن بیشتر کند.

برچسب های مناسب برای تصاویر

یکی از نکاتی که خیلی ها فراموش می کنند، توضیحات تصویر در صفحات است که می توان با بهره گیری از مشصخه ی alt تصویر این کار را انجام داد. در واقع پر کردن این مشخصه، به موتورهای جست و جو کمک می کند اطلاعات دقیق تری از یک صفحه داشته باشند.

 

مبنع:

۲۰۱۷ SEO Checklist for Product Detail Pages

 

Share

Comments

  1. ممنون هر روز سر ميزنم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید
و فیلم ها و مطالب آموزشی را زودتر از بقیه دریافت کنید

تکمیل عضویت
اطلاعات شما پیش ما محفوظ می ماند
عضو خبرنامه شوید و آخرین فیلم ها و پیشنهاد ها را زودتر از بقیه دریافت کنید.
تکمیل عضویت