معرفی انواع رسانه های اجتماعی برای موفقیت کسب و کار شما

معرفی انواع رسانه های اجتماعی برای موفقیت کسب و کار شما

معرفی انواع رسانه های اجتماعی برای موفقیت کسب و کار شما

اگر کار شما استفاده از شبکه های اجتماعی برای معرفی یک کسب و کار است، احتمالا بزرگ ترین شبکه های اجتماعی (فیس بوک، تویتر، لینکدین)، سایت ها و برنامه های به اشتراک گذاری فیلم و تصویر (اینستاگرام، یوتیوب) و شبکه های دیگری مانند Pinterest و Google Plus را می شناسید. اما اینها همه ی شبکه های اجتماعی که کاربران از آنها استفاده می کنند، نیستند، بلکه انواع مختلف دیگری از  شبکه ها هستند که افراد به دلایل مختلف وقت خود را در آن سپری می کنند.

تقسیم بندی کردن رسانه های اجتماعی در گذشته کار ساده تری بود، اما با پیشرفت هر کدام از شبکه های اجتماعی و نزدیک تر شدن ویژگی های شان بهم، تقسیم بندی آنها دشوار شده است.

اما در این مطلب به جای دسته بندی آنها از منظر کاربردشان برای کاربران عادی یا امکاناتی که دارند، از دیدگاه یک بازاریاب به آنها نگاه می کنیم و این تقسیم بندی بر این متمرکز خواهد بود که چه سودمندی و عایدی برای کسب و کارها خواهد داشت.

این لیست ۱۰ نوع از تقسیم بندی را با توضیحاتی که ارائه کردیم، دربر می گیرد:

  • شبکه های اجتماعی – ایجاد ارتباط با مردم
  • شبکه های به اشتراک گذاری فیلم و تصویر
  • تالارهای گفت و گو – به اشتراک گذاری خبرها و ایده ها
  • شبکه های جمع آوری مطالب مرتبط با یک موضوع
  • شبکه های بازتاب دهنده ی نظرات مشتریان نسبت به یک محصول
  • شبکه های وبلاگ نویسی
  • شبکه های خرید آنلاین
  • شبکه های که افراد علایق و سرگرمی های خود را در آن به اشتراک می گذارند
  • شبکه های خرید و فروش خدمات و کالا
  • شبکه های ارتباط بدون هویت و در قالب ناشناس

 

در ادامه برای هر کدام از انواع لیست بالا، مثال ها و شبکه های معروف را خواهیم گفت.

  • شبکه های اجتماعی

نمونه ها: فیس بوک، تویتر، لینکدین

چرا افراد از این شبکه ها استفاده می کنند: برای ارتباط با یکدیگر، یا ارتباط با برندها  و کسب و کارها

چه کاربردی برای شما دارد: تحقیق در خصوص بازار یک محصول یا سرویس، شناساندن برند به افراد، ایجاد مشتری های بالقوه، ایجاد ارتباط با کسب و کارها، ارائه خدمات پس از فروش و …

 

  • شبکه های به اشتراک گذاری فیلم و تصویر

نمونه ها: اینستا گرام، یوتیوب

چرا افراد از این شبکه ها استفاده می کنند: برای اشتراک گذاری فیلم و تصویر و ارائه ی فیلم های پخش زنده

چه کاربردی برای شما دارد: درگیر کردن مخاطبان از طریق برگزاری مسابقه، شناساندن برند، و ….

 

  • تالارهای گفت و گو

نمونه ها: reddit، Dig، Quora

چرا افراد از این شبکه ها استفاده می کنند: برای یافتن محتوا، اشتراک گذاری و بحث در خصوص اطلاعات و اخبار

چه کاربردی برای شما دارد: جای خوبی برای تحقیق بازار یک محصول و یا سرویس هستند.

 

  • شبکه های جمع آوری مطالب مرتبط با یک موضوع

نمونه ها: Pinterest، Flipboard

چرا افراد از این شبکه ها استفاده می کنند: برای پیدا کردن و ثبت محتوای رسانه های جدید و بحث پیرامون آن

چه کاربردی برای شما دارد: جای خوبی برای شناساندن برند شما، ایجاد ترافیک به وب سایت و درگیرکردن مشتری با محتوای شما است

 

  • شبکه های بازتاب دهنده ی نظرات مشتریان نسبت به یک محصول

نمونه ها: Yelp، TripAdvisor

چرا افراد از این شبکه ها استفاده می کنند: برای پیدا کردن اطلاعات در مورد برند یا محصول یا سرویس، یا اعلام نظر در مورد آنها.

چه کاربردی برای شما دارد: دیدگاه های مثبت افراد در این شبکه ها می تواند به دیده شدن برند شما کمک کند، اگر هم خوب بلد باشید با مشتری ناراضی کنار بیاید، راه خوبی برای تبدیل ناراضی ها به افراد خوشحال است

  • شبکه های وبلاگ نویسی

نمونه ها: WordPress، Tumblr

چرا افراد از این شبکه ها استفاده می کنند:  برای انتشار یا پیدا کردن محتوا و بحث در مورد آن

چه کاربردی برای شما دارد: بازاریابی محتوایی جای خوبی برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان، ایجاد برند، و ایجاد مشتری های بالقوه و افزایش فروش است

  • شبکه های خرید آنلاین

نمونه ها: Polyvore

چرا افراد از این شبکه ها استفاده می کنند:  برای دنبال کردن روند و تب و تاب دنیای خرید، دنبال کردن برند ها، به اشتراک گذاری محصولات مورد علاقه و خرید کردن

چه کاربردی برای شما دارد: راه جدیدی برای فروش محصول است، و به دیده شدن برند نیز می تواند کمک کند و مهم تر از همه ارتباط با مشتری و مخاطب را ایجاد می کند

  • شبکه های که افراد علایق و سرگرمی های خود را در آن به اشتراک می گذارند

نمونه ها: Goodreads، Last.fm

چرا افراد از این شبکه ها استفاده می کنند:  ایجاد ارتباط با دیگران حول یک یک سرگرمی یا علاقه مشترک

چه کاربردی برای شما دارد: بیشتر برای ارتباط بیشتر با مخاطب های محصول و سرویس و معرفی برند

  • شبکه های خرید و فروش خدمات و کالا

نمونه ها: AirBnB، Uber

چرا افراد از این شبکه ها استفاده می کنند:  برای تبلیغ، پیدا کردن، به اشتراک گذاری و خرید و فروش محصولات و خدمات

چه کاربردی برای شما دارد: به عنوان یک کانال جدید فروش می توانید به آن نگاه کنید

  • شبکه های ارتباط بدون هویت و در قالب ناشناس

نمونه ها: Whisper، Ask.fm

چرا افراد از این شبکه ها استفاده می کنند:  بیشتر کارهای که نمی توان در دنیای واقعی با هویت اصلی انجام داد، نوعی ارتباطات زرد که افراد بدون ترس از افشای هویت خود هر محتوایی را به اشتراک می گذارند

چه کاربردی برای شما دارد: هیچ کاربردی برای شما ندارد! فراموش شان کنید .

منبع : ۱۰ Types of Social Media and How Each Can Benefit Your Business

Share

Comments

  1. دمتون گرم مرسي

  2. سلام… .متشکرم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید
و فیلم ها و مطالب آموزشی را زودتر از بقیه دریافت کنید

تکمیل عضویت
اطلاعات شما پیش ما محفوظ می ماند
عضو خبرنامه شوید و آخرین فیلم ها و پیشنهاد ها را زودتر از بقیه دریافت کنید.
تکمیل عضویت